Tuesday, November 24, 2009

BEST SANGAT KE?

Salam...

Wah...wah....korang....laju je korang komen bab-bab saudari yang calling2 ai nak soh tolong cari lakinye tu ekkk??? Eheheheh....best sangat ke? Nanti ai story-mory kat korang....sebelum tu ai nak minta mahap sebab ai akan guna banyak bahasa pasau, eheheh...

Ok, kisah dimulakan, ai ade sorang member ni, budak johor...dia berchenta dengan sorang mamat ni, budak sabah beragama kristian. Masalah timbul bila mereka berchenta-chentun sampai dah ade dua orang anak. Cube korang pikirkan???

Ai ade gak kenal beberapa orang ustaz & uztazah kat perkim & jais, ai dah siap call ustaz tu nak minta tolong nikahkan budak berdua tu, tapi diorang bagi ai sejuta alasan. Bengang campo malu ai kat ustaz tu tau!

So, sekarang saudari tu berada kat kampong mamat tu iaitu di pedalaman Sabah, sedangkan pakwe dia merangkap laki tidak halal dia masih berada di kuala lumpur, sedang berseronok ngan awek yang lain. So, macam mana ai nak tolong cari laki nye? adoiiii aiii.....

Mamat tu antau bini tak halal nye ni ke kampong dia kat Sabah nun dengan harapan bini & anak-anak nye ni tak akan membebankan hidupnye kat sini. Bini nye ngadu kat ai yang laki nye dah lama tak kirim duit. Nak makan pun tara duit, susu & pampers anak pun dah lama habis, mak mentua & pak mentua dah halau pulak, sekarang ni dia dok merayu kat ai soh mintak tolong belikan tiket kapal, dia nak balik ke semenanjung.

Alahai...apakah yang patut ai lakukan? Manusia degil....orang nak tolong, ko lari balik kampung, sekarang ko merayu-rayu mintak ai tolong pulak, tak ke nyusahkan ai je tu...hampagas!

Ai cuma nak cakap, tolong le pikirkan masa depan anak-anak korang tu wei....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

13 tukang komen:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

ADA PERKARA YANG PATUT KITA TOLONG, ADA PERKARA CUMA PATUT KITA LIHAT.SEBELUM DIA BERANAK DUA, AKU YAKIN DAH BERATUS KATA NASIHAT YANG DIA TERIMA.

TENTU LAH MASA BERSEDAP-SEDAPAN DAN KUNUN DEMI CINTA DIA BUAT 'DEK' DAN PEKAK KAN TELINGA. SANGGUP MELUKAKAN HATI SEMUA MANUSIA YANG MENGAMBIL BERAT PADANYA.

ITULAH BALASAN UNTUK DIA. BIAR DIA RASA. KITA BOLEH BANTU JIKA DIA BENAR2 INSAF. JIKA TAK, IA IBARAT MELEPAS ANJING TERSEPIT..

BULLET said...

ade gak orang camtu kan. sepupu xawek bullet dulu pun same gak kes camni...cakap nak berubah2 tapi hampeh. laki tu siap bertatu lagi...haram jadah

Dhana/戴安娜 said...

salam sahabtat
wah abgus pula postingnya memberikan inspirasi bagi saya ,ups saya dah follow he..he..anda udah kan?saya lupa hiks..hiks..thnxs n good luck ya

~@k1 is @utuMn!~ said...

adoi!!
kes berat sgt da 2...
hummm...
cm ne...
kte da tlg dia nk trima...
skrg terpulang pd belas ihsan kmu la nk @ x membantu....

ummi adibah said...

salam ukhuwah..

menda begini jadi sebab nafsu CINTA manusia lebih berkuasa dari nafsu cinta Tuhan..sbb tuh laa agama sgt melarang keras gejala berkasih-kasih neh kecuali dgn akad.orang begini jgn dibenci, jgn dicemuh, jgn disisih.wajib bantu.sama ada dia terima atau tak. tugas pejuang takboleh putus asa.ada cara-caranya kalau semua org ikut pikul bahu sama.

sekian.

Aus said...

em..
terjadi gk mende cmni ek..
same2 kite ambk iktibar..
jadikan pengajaran..

+betterSINGLE+ said...

salam..
hurm klu dia betul2 da insaf,ape slahnya klu tlong..
tp nk tnye..makpak de tau x sal neyh??

relevan said...

Salam..ini haru punya kes..

lovelygift....everything u need are here said...

takut la dengan dunia sekarang ni...mcm2 kejadian yang tak disangka

Abg Din said...

abgdin dah masak dengan perkara-perkara begini.

tak payah la memberatkan kepala utk memikirkan masalah orang...waktu dia bercerita, dia hanya ingin melepaskan kebuntuan dia sahaja. bukan perlukan nasihat....

kita menjadi berat bila dengar masalah dia. sebenarnya dia tak ada nak minta nasihat pun....sekadar seronok mencari teman melayan 'kepala' dia yg berat....

kalau dia betul-betul nak jadi orang baik, dia boleh lakukan sendiri....mcm mana dia boleh jadikan 'anak' hingga 2 org. nak jadikan anak...bukan magic.

sara said...

~ To : betterSINGLE

Wasalam...

Ibu dan ayah saudari tu dah bercerai, masing2 dah berkahwin dan bawa haluan sendiri, so tinggal le dia sensorang, sebab tu dia susah nak urus bab nikah, takde wali, dia tak dapat cari ayah dia, nak ikut prosedur, leceh...nak kena naik mahkamah, tu yang bertangguh2 pai dapat dua anak..

sara said...

~ To : Abg Din

Salam...

Abg Din, saudari tu bukan nak minta nasihat ai, dia nak minta tolong dari segi kewangan, nak minta ai tolong belikan dia tiket kapal terbang ke semenanjung, juga nak minta ai tolong kirim $$RM$$ buat belanja makan & susu anak2 nye, so, apakah ai patut tolong sedangkan masa saudari tu masih di KL, ai nak tolong uruskan hal pernikahan diorang, mereka tak nak..

Liyana said...

berat kes ni

BEST SANGAT KE?

Salam...

Wah...wah....korang....laju je korang komen bab-bab saudari yang calling2 ai nak soh tolong cari lakinye tu ekkk??? Eheheheh....best sangat ke? Nanti ai story-mory kat korang....sebelum tu ai nak minta mahap sebab ai akan guna banyak bahasa pasau, eheheh...

Ok, kisah dimulakan, ai ade sorang member ni, budak johor...dia berchenta dengan sorang mamat ni, budak sabah beragama kristian. Masalah timbul bila mereka berchenta-chentun sampai dah ade dua orang anak. Cube korang pikirkan???

Ai ade gak kenal beberapa orang ustaz & uztazah kat perkim & jais, ai dah siap call ustaz tu nak minta tolong nikahkan budak berdua tu, tapi diorang bagi ai sejuta alasan. Bengang campo malu ai kat ustaz tu tau!

So, sekarang saudari tu berada kat kampong mamat tu iaitu di pedalaman Sabah, sedangkan pakwe dia merangkap laki tidak halal dia masih berada di kuala lumpur, sedang berseronok ngan awek yang lain. So, macam mana ai nak tolong cari laki nye? adoiiii aiii.....

Mamat tu antau bini tak halal nye ni ke kampong dia kat Sabah nun dengan harapan bini & anak-anak nye ni tak akan membebankan hidupnye kat sini. Bini nye ngadu kat ai yang laki nye dah lama tak kirim duit. Nak makan pun tara duit, susu & pampers anak pun dah lama habis, mak mentua & pak mentua dah halau pulak, sekarang ni dia dok merayu kat ai soh mintak tolong belikan tiket kapal, dia nak balik ke semenanjung.

Alahai...apakah yang patut ai lakukan? Manusia degil....orang nak tolong, ko lari balik kampung, sekarang ko merayu-rayu mintak ai tolong pulak, tak ke nyusahkan ai je tu...hampagas!

Ai cuma nak cakap, tolong le pikirkan masa depan anak-anak korang tu wei....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

13 comments:

kontraktorwibawa.blogspot.com said...

ADA PERKARA YANG PATUT KITA TOLONG, ADA PERKARA CUMA PATUT KITA LIHAT.SEBELUM DIA BERANAK DUA, AKU YAKIN DAH BERATUS KATA NASIHAT YANG DIA TERIMA.

TENTU LAH MASA BERSEDAP-SEDAPAN DAN KUNUN DEMI CINTA DIA BUAT 'DEK' DAN PEKAK KAN TELINGA. SANGGUP MELUKAKAN HATI SEMUA MANUSIA YANG MENGAMBIL BERAT PADANYA.

ITULAH BALASAN UNTUK DIA. BIAR DIA RASA. KITA BOLEH BANTU JIKA DIA BENAR2 INSAF. JIKA TAK, IA IBARAT MELEPAS ANJING TERSEPIT..

BULLET said...

ade gak orang camtu kan. sepupu xawek bullet dulu pun same gak kes camni...cakap nak berubah2 tapi hampeh. laki tu siap bertatu lagi...haram jadah

Dhana/戴安娜 said...

salam sahabtat
wah abgus pula postingnya memberikan inspirasi bagi saya ,ups saya dah follow he..he..anda udah kan?saya lupa hiks..hiks..thnxs n good luck ya

~@k1 is @utuMn!~ said...

adoi!!
kes berat sgt da 2...
hummm...
cm ne...
kte da tlg dia nk trima...
skrg terpulang pd belas ihsan kmu la nk @ x membantu....

ummi adibah said...

salam ukhuwah..

menda begini jadi sebab nafsu CINTA manusia lebih berkuasa dari nafsu cinta Tuhan..sbb tuh laa agama sgt melarang keras gejala berkasih-kasih neh kecuali dgn akad.orang begini jgn dibenci, jgn dicemuh, jgn disisih.wajib bantu.sama ada dia terima atau tak. tugas pejuang takboleh putus asa.ada cara-caranya kalau semua org ikut pikul bahu sama.

sekian.

Aus said...

em..
terjadi gk mende cmni ek..
same2 kite ambk iktibar..
jadikan pengajaran..

+betterSINGLE+ said...

salam..
hurm klu dia betul2 da insaf,ape slahnya klu tlong..
tp nk tnye..makpak de tau x sal neyh??

relevan said...

Salam..ini haru punya kes..

lovelygift....everything u need are here said...

takut la dengan dunia sekarang ni...mcm2 kejadian yang tak disangka

Abg Din said...

abgdin dah masak dengan perkara-perkara begini.

tak payah la memberatkan kepala utk memikirkan masalah orang...waktu dia bercerita, dia hanya ingin melepaskan kebuntuan dia sahaja. bukan perlukan nasihat....

kita menjadi berat bila dengar masalah dia. sebenarnya dia tak ada nak minta nasihat pun....sekadar seronok mencari teman melayan 'kepala' dia yg berat....

kalau dia betul-betul nak jadi orang baik, dia boleh lakukan sendiri....mcm mana dia boleh jadikan 'anak' hingga 2 org. nak jadikan anak...bukan magic.

sara said...

~ To : betterSINGLE

Wasalam...

Ibu dan ayah saudari tu dah bercerai, masing2 dah berkahwin dan bawa haluan sendiri, so tinggal le dia sensorang, sebab tu dia susah nak urus bab nikah, takde wali, dia tak dapat cari ayah dia, nak ikut prosedur, leceh...nak kena naik mahkamah, tu yang bertangguh2 pai dapat dua anak..

sara said...

~ To : Abg Din

Salam...

Abg Din, saudari tu bukan nak minta nasihat ai, dia nak minta tolong dari segi kewangan, nak minta ai tolong belikan dia tiket kapal terbang ke semenanjung, juga nak minta ai tolong kirim $$RM$$ buat belanja makan & susu anak2 nye, so, apakah ai patut tolong sedangkan masa saudari tu masih di KL, ai nak tolong uruskan hal pernikahan diorang, mereka tak nak..

Liyana said...

berat kes ni